Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Tim en Lara - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Tim en Lara - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Tim en Lara

15 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Kia ora!

We hebben inmiddels onze zwemkleding verruild voor mutsen en handschoenen! Afgelopen week zijn we naar Nieuw-Zeeland gevlogen, waar het ongeveer 25 graden kouder is dan onze laatste bestemming in Australië, Cairns!
We hebben eerst een paar dagen doorgebracht in Christchurch, de grootste stad van het zuidereiland. Deze stad ligt nog grotendeels in puin na de grote aardbeving van een paar jaar geleden, erg indrukwekkend. Veel gebouwen moeten nog steeds gesloopt worden, in de etalages hangt nog de mode van 3 jaar geleden. Toch zijn er ook nog leuke dingen te bekijken, zoals bijvoorbeeld het nieuwe winkelcentrum, dat bestaat uit losse, felgekleurde zeecontainers, wat er een stuk leuker uit ziet dan het klinkt!

In Christchurch zijn we vervolgens in onze camper gestapt om de rest van het land te bekijken. Eerste bestemming: Mount Cook! Een prachtig besneeuwde berg, die 's ochtends vanuit ons bevroren camperraampje konden bewonderen. Na een mooie wandeling zijn we naar Oamaru gereden, daar zit namelijk de New Zealand Whisky Company. Met een dure fles en een grote glimlach op Tims gezicht hebben we onze weg vervolgd naar Dunedin, daar zit namelijk de Cadbury chocoladefabriek. Met een paar chocolade repen en een grote glimlach op ons beide gezichten zijn we naar de Speight's bierbrouwerij gelopen, die zich ook in Dunedin bevindt. Inmiddels staan we ergens tussen Dunedin en Invercargill, in het Catlins national park met prachtig uitzicht op zee.

Kortom, ook in Nieuw Zeeland vermaken wij ons uitstekend!

Groetjes, Lara en Tim

• 02 Augustus 2014 - 21:44

Henk Mentink:

Mooie verhalen. Chocolade en whisky, ik kan me de glimlach voorstellen.

Maar Lara, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hier ben je nog niet jarig (letterlijk hoor) en daar al wel.
    Nog vele mooie jaren gewenst en nog een mooie tijd daar.

Groeten Willeke en Henk