Roadtrip! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Tim en Lara - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Tim en Lara - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Tim en Lara

07 Mei 2014 | Australië, Hobart

G'day everybody!

Dit keer een wat later berichtje, hier in Tasmanië doen ze nauwelijks aan wifi, vaak zelfs zonder telefoonbereik gezeten! Inmiddels na een flinke roadtrip van meer dan 1200km weer teruggekeerd naar Hobart.

Op het eiland hebben we ontzettend veel moois gezien. Woensdag zijn we naar het Tasman Peninsula gereden, naar het tasmanian devils wildlife reserve. Hier een paar van de weinige devils gezien die nog in leven zijn, de dieren zijn in rap tempo aan het uitsterven. Het mooiste van het park waren echter de kangaroes! Het wandelpad ging ineens dwars door de kangaroeweide heen, sta je zomaar naast een hele kudde. We hebben ze kunnen aaien, omgekocht met bladeren zodat ze stil bleven staan voor de foto's en ze mogen voeren! De vele foto's houden jullie tegoed, het lukt niet om ze op de tablet te zetten helaas.

Donderdag door naar Coles Bay om Wineglass Bay te bekijken. Het was zulk mooi weer dat we meteen die dag de wandeling hebben gemaakt, 2,5 uur door de bergen! Het uitzicht op de bay was prachtig en we hadden geluk dat we meteen zijn gegaan, vrijdag slecht weer op het hele eiland..

Launceston werd er niet leuker op, maar in de grote supermarkt voldoende eten kunnen inslaan voor de volgende paar dagen. Zaterdag tot maandagnamelijk door naar de Cradle Mountain! De lonely planet had ons gelukkig al voor gewaarschuwd dat er in de weide omgeving geen supermarkt te vinden was.

Voor zondag stond een grote hike op het programma, de 8 uur durende Cradle Summit track! Ik was maar wat blij met alle oncharmante kleding die ik had gekocht! Eerst hebben we de Cradle Peak beklommen en daarna zijn we naar de summit doorgegaan. Het was een flinke hike en hebben helaas de summit niet bereikt. De weg naar de top voor de summit was geen pad, maar steil omhoog klimmen over rotspartijen. De eerste top hebben we gered, maar vanaf daar lag er sneeuw en ijzel op de rotsen, dus was het te gevaarlijk om door te klimmen. Het waaide zo hard dat de stukken ijs ons om de oren vloog. Gelukkig was het uitzicht vanaf de eerste top en de rest van het park ook mooi!

Maandag hoefden we gelukkig alleen met de auto te rijden, want wat hadden we een spierpijn! We zijn doorgereden tot aan Mount Field national park, waar we dinsdagochtend zijn geweest. Hier staan de oudste bomen van Tasmanië, die tussen de 80 en 100 meter hoog zijn, met uitschieters van meer dan 110 meter! Ook zijn er een aantal watervallen en we hebben ook veel wallabies gezien, een soort kleine kangaroes.

Dinsdagmiddag onze rentalcar terug gebracht in Hobart, waar we nu dus weer zijn. Vandaag hebben we MONA bezocht, het museum of old and new art. Het was een bijzonder museum, waarbij het centrale thema leven en dood leek te zijn, veel lugubere dingen ook gezien. Voor de tg'ers die dit lezen: jullie raden nooit wat ik daar heb gezien, de kakmachien! Uit dat college van die Belg bij spijs. Het was echt een heel vreemd ding en het stonk echt verschrikkelijk!

Morgen vliegen we weer terug naar Melbourne, waar we twee nachtjes bij Nicolee blijven en de Great Ocean Road gaan doen!

Cheers, Tim en Lara

• 07 Mei 2014 - 18:35

Kees:

Mooi verslag zeg. Jullie hebben nu al ontzettend veel gezien. Veel plezier in Melbourne.

Groetjes,
    Kees

• 08 Mei 2014 - 12:09

Koen:

Heey,

Klinkt goed! mooi veel actie. die ocean road lijkt me tof, geniet ervan enne maak het niet te gek ;)