Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim en Lara - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim en Lara - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Tim en Lara

26 April 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

We zijn na een hele lange reis goed aangekomen in Melbourne! We zijn hier inmiddels alweer twee dagen, maar we kunnen niet vaak contact maken doordat ze hier nauwelijks aan gratis wifi doen. We zitten nu op Federation Square, waar ze dat wel hebben.
Gisteren liepen we na eindelijk een nacht slapen in een bed vol energie de stad in, was alles dicht! Op een mooi plein naast de rivier met een kopje koffie maar even de lonely planet erbij gepakt om erachter te komen wat er aan de hand was, ANZAC day. We werden vrijwel direct aangesproken door een vriendelijke local die het ons uit heeft gelegd, een memoriaal voor alle gesneuvelde soldaten. Hij nam ons mee op pad langs de parade met veteranen en naar de ceremonie. De mensen zijn hier ontzettend aardig! De rest van de dag rondgelopen door de botanische tuinen en het centrum (dat inmiddels wel open was). Vandaag de Queen Victoria Market bezocht, een enorme markt met verse producten, alles was veel goedkoper dan in de supermarkt, dus het was er ook ontzettend druk. Meteen weer terug naar het hostel om te lunchen en daarna doorgegaan naar South Yarra, een hippe buurt in het zuiden van Melbourne. Al met al wel bijna 30 kilometer gelopen, dus we hebben nu wel last van onze voeten! Gelukkig is het weer heerlijk, 's middags is het 20 graden en heerlijk zonnig, we kwamen er ook meteen achter dat we die fles zonnebrand nog niet uit de tas hadden gehaald...

Groetjes, Tim en Lara

• 26 April 2014 - 11:06

Milou:

Hi Lara en Tim,

Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen! Jullie hebben er al aardig wat km op zitten en dat al in de eerste twee dagen. Geniet ervan :-)

Xx

• 26 April 2014 - 17:30

Opa:

Zojuist gearriveerd bij je zus en Daniel. Lekker gegeten bij Frans op de Bult. Ik zit nu bij je zus aan de cola.Geniet van je vakantie en we zullen maar zeggen tot horens of mail.

groetjes en een kus en een hand van jullie opa gerard.